Bankkantoren in Leiden verhuizen


Vrijdag 22 januari 2016

Met ingang van 1 februari 2016 verhuist het bankkantoor aan de Stationsweg 37-39 naar Schipholweg 9. In de loop van het tweede kwartaal verhuist ook het kantoor aan de Schipholweg 105 naar ditzelfde nieuwe kantoor.*

Het nieuwe kantoor van Rabobank Leiden-Katwijk wordt een modern en transparant bankkantoor, met klantvoorzieningen die passen bij het bankieren van nu. In Ledenmagazine Dichterbij gaf directievoorzitter Peter Mathot een interview:

De verhuizing komt op het juiste moment, vertelt Peter Mathot, directievoorzitter bij Rabobank Leiden-Katwijk. Door de ontwikkeling van het Leidse stationsgebied zou het servicekantoor aan de Stationsweg sowieso verdwijnen. Daarnaast zou het advieskantoor op de Schipholweg best een opknapbeurt kunnen gebruiken. 'Dat maakte dat we ons huisvestingsbeleid eens goed onder de loep hebben genomen.'

Meer regie bij de klant
Daarbij is vooral gekeken naar de behoeften van onze klanten. Waarvoor gaan zij vandaag de dag naar een bankkantoor? Mathot: 'Daarin is veel veranderd. Dat heeft natuurlijk vooral met de groeiende populariteit van internetbankieren te maken. Waar klanten ons vroeger bezochten om een rekening te openen of een bankpas op te halen, regelen ze dat nu zelf. Klanten hebben dankzij het internet steeds meer de regie over hun eigen bankzaken. Hierdoor verschuift de doelstelling van hun bankbezoek naar wat ik "ontmoeting" noem. Klanten hebben vandaag de dag meer behoefte aan advies en ondersteuning, bijvoorbeeld op het gebied van ondernemen, het afsluiten van een hypotheek, verzekeringen en ondersteuning bij internetbankieren. Want vanzelfsprekend kunnen mensen ook voor het laatstgenoemde bij ons terecht.'

Faciliteiten
De veranderde aard van het bankbezoek betekent dat medewerkers van de Rabobank en klanten vaker met elkaar in gesprek zijn. 'Daar past een persoonlijke en aangename omgeving bij', vindt Mathot. Het nieuwe kantoor aan de Schipholweg 9-11 wordt zo’n omgeving. De directievoorzitter spreekt van een ‘warme en transparante sfeer’ in het nieuwe pand.  Vanzelfsprekend krijgt het pand ook alle faciliteiten die nodig zijn om goed te kunnen bankieren, zowel voor particuliere als voor zakelijke klanten.

Twee geldstortmachines
Zo zijn er ruimtes waar 1-op-1 gesprekken kunnen plaatsvinden en er zullen voldoende plekken voor internetbankieren gerealiseerd worden. Het kantoor krijgt een sealbagautomaat plus twee geldstortmachines. Dat is er één meer dan in het huidige kantoor aan de Stationsweg. Mathot: 'We weten dat er veel gebruik gemaakt wordt van deze machines. Maar geldstortmachines zijn ook storingsgevoelig, want tussen de losse munten kan van alles zitten. Omdat we zelf niet het onderhoud van deze machines mogen doen kan een storing soms voor nogal wat oponthoud zorgen. Door er een bij te plaatsen vergroten we de continuïteit.' Als mensen willen pinnen in de buurt van het station, dan kunnen ze daar straks voor terecht in een geldkiosk op het Stationsplein, maar uiteraard ook aan de Schipholweg.

Werkcafé
In het nieuwe kantoor aan de Schipholweg komt ook een werkcafé: een combinatie van werken en een bedrijfskantine. Mathot: ‘Dat is een handige plek voor bijvoorbeeld accountmanagers die even met een zakelijke klant willen bijpraten. Maar we kunnen het café ook gebruiken voor klantbijeenkomsten en evenementen.’ Dankzij de verhuizing gaat de Rabobank behoorlijk terug in het aantal vierkante meters die het huurt en in gebruik heeft. Dat is niet alleen voordeliger voor de bank en haar klanten, maar leidt volgens Mathot ook tot efficiënter werken. Ook dat is helemaal van deze tijd.

*NB: wanneer de exacte verhuisdatum van het kantoor aan de Schipholweg 105 bekend is informeren wij u hierover op deze website.